به گزارش ميراث آريا (CHTN)،از آنجا که بيش‌ترين حجم آگهي‌هاي تلويزيون به خوراکي‌ها اختصاص دارد، مخاطب با تماشاي مداوم اين تبليغات به خوردن با تنوع بيش‌تر تشويق مي‌شود. اين در حالي است که سازمان صداوسيما تنها به پخش برنامه نرمش صبحگاهي و جنگ‌هاي تلويزيوني ورزشي بسنده کرده و تشويق مردم به ورزش کردن را تنها در بازگو کردن مزاياي پياده‌روي خلاصه کرده است. امروز گروه طيف بزرگي از جامعه به علت آموزش‌هاي غلط صداوسيما تصور مي‌کنند پياده‌روي به تنهايي يک نوع ورزش کامل است و با احتساب اين که روزانه براي خريد کردن، رسيدن به ايستگاه مترو يا محل‌کار مجبور هستند کمي پياده راه بروند، آن را ورزش حساب مي‌کنند.

با مجهز شدن فست‌فودها به پيک موتوري رايگان در سال‌هاي اخير، مصرف اين نوع غذاها و نوشابه‌ها بيش‌تر شده و حتي کودکان نيز از مشتريان رستوران‌ها هستند. ساندويچ‌هاي سرد که گاهي ساعت‌ها در يخچال نگهداري مي‌شوند، هرچند خوشمزه هستند اما به علت داشتن کالباس و مقدار زياد سس مايونز چاق‌کننده و بسيار مضر هستند. سيب‌زميني و سوسيس‌هاي غير بخارپز به علت سرخ شدن در روغن چندبار مصرف با دماي بالا، مانند سم در بدن عمل مي‌کنند. در اين ميان سوسيس کراکوف و پيتزا نيز به علت داشتن پنير، از غذاهاي پرچرب و خطرناک هستند که مصرف مداوم آن مي‌تواند براي فرد مشکل ايجاد کند.

در شرايطي که رسانه ملي با پخش آگهي‌هاي پياپي مخاطبان خود را به بيش‌تر خوردن تشويق مي‌کند، مردم انگيزه‌اي براي ورزش کردن ندارند و آن را نياز واقعي خود نمي‌دانند. تلويزيون در حالي جامعه را چاق‌تر مي‌کند که مشخص نيست در اين سال‌ها وظيفه «شوراي سلامت صداوسيما» چه بوده و کدام ارگان بر آن نظارت داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1389112039